Get in touch
mymail@mailservice.com

Over Ons

Belangenvereniging It Soal

Camping It Soal is in de zestiger jaren gesticht door Plaatselijk Belang Workum. De camping was een succes en werd voortdurend uitgebreid. Het van de hand doen van de camping aan Gemeente Workum was vervolgens een logische stap die grotere investeringen mogelijk maakten.

In de periode die volgde liet Gemeente Workum naast het kampeerterrein een jachthaven aanleggen die medio 1984 gereed was. Daarmee was het recreatiegebied ontstaan zoals we dat vandaag de dag kennen.

In diezelfde periode werd druk gewerkt aan een gemeentelijke herindeling waarbij Gemeente Workum 1 januari 1984 opging in Gemeente Nijefurd.

Met de toenemende schaalgrootte en het idee van de nieuwe gemeente dat ze vooral initiërend diende te zijn bij grootschalige recreatieve voorzieningen, ontstond het plan om Camping en Jachthaven It Soal te verkopen. Als meest geschikte kandidaat werd het recreatiebedrijf van dhr. Mondeel uitverkoren. De eigendomsakte passeerde in 1994.

Om de krachten van de vaste campinggasten te bundelen werd in de fase dat Gemeente Workum eigenaar was van It Soal een Belangenvereniging gevormd. Deze heeft vervolgens regelmatig overleg gevoerd met de elkaar opvolgende eigenaren en er is in een goede verstandhouding vorm gegeven aan de recreatievoorziening. Vanaf begin 21e eeuw werd de noodzaak van een belangenvereniging minder groot en is uiteindelijk besloten tot opheffing.

2021

Op 16 oktober 2021 is Belangenvereniging It Soal wederom opgericht. De aanleiding hiervoor is de aangekondigde herstructurering van de camping. Dit is een nieuw initiatief dat volgens de eigenaar van It Soal samenhangt met de realisatie van het masterplan.

In deze periode is het belangrijk om namens de standplaatshouders een aanspreekpunt te zijn richting de eigenaar van de camping, de Gemeente Súdwest-Fryslân en de media. Wij zijn gemotiveerd de standpunten van de standplaatshouders zo goed mogelijk te weer te geven en op te komen voor hun belangen.

Het bestuur van Belangenvereniging It Soal bestaat uit (zie bijgaande foto):

• Jürgen Eisenblätter
  • Michael Westermeier
  • Aagje Bouwhuis
  • Gerard de Vries
  • Jörg Wenzel (niet op foto)
NEEM CONTACT OP